De oud-oprichters van Buienradar.nl zijn begonnen aan een nieuw avontuur. Drie jaar na de verkoop van Buienradar aan RTL lanceren ze een nieuwe weerwebsite.

Komt er een bui aan? Dat checken maandelijks gemiddeld 6 miljoen Nederlanders op Buienradar.nl.

Sinds kort is er een nieuwe weersite in de lucht: Weerslag.nl, dat net als Buienradar een actuele weersite is met de nadruk op neerslag. De makers zijn oude bekenden, namelijk de bedenkers van Buienradar. Die succesvolle weersite verkochten ze in 2011 aan RTL.

“We hebben met RTL afgesproken 3 jaar lang niets te doen op de Nederlandse markt”, zegt Edwin Rijkaart, één van de oprichters van Buienradar en Weerslag. Rijkaart en co zijn al 10 jaar actief op de weermarkt met hun bedrijf The Meteo Company.

Websites in Duitsland en Engeland

Rijkaart heeft na de verkoop van Buienradar niet stilgezeten. “We zijn de afgelopen 3 jaar volop blijven ontwikkelen op weergebied. Weliswaar in Duitsland en Engeland, maar daar valt dezelfde regen als in Nederland”, aldus de ondernemer. “Nu vinden we het weer tijd voor wat nieuws.”

Dat Weerslag deels lijkt op Buienradar vindt Rijkaart niet zo'n probleem. "Al die weersites lijken op elkaar. Ik neem aan dat als het regent bij Utrecht alle weerbedrijven dat laten zien. Harde kleuren zoals rood staan voor intense neerslag. Dat doet iedereen."

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl